Conferinta Nationala, cu participare internationala, a Psihologilor Scolari
 
CONSILIEREA SCOLARA INTRE PROVOCARI SI PARADIGME
 
Constanta - 25-26 martie 2011

Site-ul Conferintei "Consilierea scolara intre provocari si paradigme" - Constanta 2012, s-a mutat la adresa: http://educonfct.tk
| Perioada | Adresabilitate | Sectiuni | Creditare | Program | Teme workshopuri | Instructiuni de redactare | Prezentare lucrari | Contact | Cazare | Evaluare 2010 |

Site-ul Conferintei "Consilierea scolara intre provocari si paradigme" - Constanta 2012, s-a mutat la adresa: http://educonfct.tk

 

INSPECTORATUL SCOLAR JUDETEAN CONSTANTA,
CENTRUL JUDETEAN DE RESURSE SI DE ASISTENTA EDUCATIONALA,
CENTRUL JUDETEAN DE ASISTENTA PSIHOPEDAGOGICA CONSTANTA

avand ca partener

UNIVERSITATEA OVIDIUS – FACULTATEA DE PSIHOLOGIE SI STIINTELE EDUCATIEI


Va invita la

CONFERINTA   NATIONALA   CU   PARTICIPARE   INTERNATIONALA, cu tema ,,CONSILIEREA   SCOLARA   INTRE   PROVOCARI   SI   PARADIGME", editia a-III-a,

ce va avea loc la Constanta, pe 25 si 26 martie 2011, la sediul Universitatii Ovidius, B-dul Mamaia 124

Conferinta se adreseaza psihologilor si psihopedagogilor scolari, cadrelor didactice cu atributii in consilierea elevilor. Sunt invitati sa participe si studenti, in limita locurilor disponibile si in ordinea inscrierii.

Va asteptam cu lucrari pe sase sectiuni:


  1. Consilierea psihologica a elevului si a grupului de elevi
  2. Consilierea psihologica a persoanelor cu nevoi speciale
  3. Consilierea psihologica a familiei
  4. Consilierea psihologica a cadrelor didactice
  5. Consilierea vocationala
  6. Preocupari ale cadrelor didactice privind activitatile de consiliere scolara si educationala
Lucrarile vor fi trimise in forma finala pana cel tarziu pe 01 martie 2011, pentru a putea fi introduse in volumul conferintei.

Important: Toti participantii la conferinta, absolventi de studii superioare sau in curs de formare in una din specializarile: psihologie, psihopedagogie speciala, pedagogie, asistenta sociala, stiintele educatiei, chiar daca nu sunt membri ai Colegiului psihologilor sau nu profeseaza inca in domeniu, vor primi credite acordate de Colegiul Psihologilor din Romania, in functie de activitatile la care participa, astfel:

  • Audient: 5 credite
  • Participare cu lucrare: 10 credite
  • Participare la workshopuri: 7 credite (fiecare participant poate "accesa" maxim 3 workshopuri, la alegere, acestea intrand in taxa conferintei!)

Cadrele didactice care predau orice alta disciplina decat cele din sfera psiho-socio-pedagogiei pot participa in aceleasi conditii, daca sunt masteranzi sau master in una din specializarile amintite mai sus.

Conferinta face parte dintr-un proiect implementat incepand din anul scolar 2008-2009.

Taxa de inscriere este de 150 RON. Taxa asigura cheltuielile legate de organizare, mapa cu documentele conferintei, trei workshopuri,diplome, ecusoane,pauzele de cafea si programele sociale,

Studentii la psihologie beneficiaza de o reducere de 50% a taxei de participare

Plata se va face pentru titularul CJRAE Constanta,cod fiscal 21245640, in contul bancar RO03TREZ2315004XXX008383, deschis la Trezoreria Constanta, cu mentiunea "pentru conferinta".
Confirmati plata trimitandu-ne copia chitantei prin e-mail.
La suma reprezentand taxa va rugam sa adaugati si comisionul operatiunii perceput de banca prin care efectuati plata, pentru ca acesta sa nu fie retinut din valorea taxei de participare.

Contact:
-E-mail: conferintapsiedu@yahoo.com
-Persoane de contact:

  • Profesor psiholog Marieta Caescu, manager proiect, tel.0723 643 405


    •   Formular de inscriere    
      Doresc sa particip la conferinta:
      Ca sustinator de lucrare
      Ca audient
       RON
      Daca nu v-ati hotarat asupra temei, puteti reveni ulterior cu un anunt, via e-mail.
       


      INSTRUCTIUNI DE EDITARE LUCRARI

Instructiunile de editare sunt concepute conform exigentelor internationale, fiind obligatorii pentru toti participantii cu lucrari in cadrul Conferintei.

Este foarte important sa folositi stilul pentru paginatie oferit in instructiuni, deoarece materialele care nu respecta aceste conditii vor fi returnate pentru a fi corectate.

  1. Redactarea lucrarilor se va face in limba romana, cu diacritice, pe format A4, la 1,5 randuri, avand toate marginile (sus, jos, stanga, dreapta) de 2 cm.
  2. Titlul va fi scris cu majuscule, TNR 14, bold, centrat, la 5 cm fata de partea superioara a paginii.
  3. La doua randuri de titlu se vor scrie autorii, precizand titlul stiintific si institutia, cu TNR 12.
  4. La doua randuri de numele ultimului autor se va scrie rezumatul lucrarii in limba romana cu TNR 10 italice, 200-300 cuvinte .
  5. Dupa rezumat, la doua randuri se vor scrie intre 3 si 8 cuvinte cheie care sa furnizeze indicii despre tematica principala prezenta in lucrare
  6. La doua randuri dupa cuvintele cheie se incepe scrierea textului, cu TNR 12. Stilul citatelor din text - cu TNR 12, Italic.
  7. Figurile si tabelele se numeroteaza si se introduc in text, iar bibliografia se consemneaza la sfarsitul lucrarii conform exigentelor internationale.
  8. Lucrarea se va extinde pe un numar de pagini, care nu se numeroteaza, dupa cum urmeaza :
    • studii teoretico-experimentale destinate prezentarii,explicarii sau analizarii unor teorii psihologice cu /fara metode experimentale, maxim 20 de pagini ( inclusiv tabelele, graficele si referintele bibliografice);
    • studii si cercetari aplicative (de ex.: metode noi de interventie si consiliere psihologica.)10-15 pagini ( inclusiv tabelele, graficele si referintele bibliografice);
    • studii de caz, 5-7 pagini inclusiv tabelele, graficele si referintele bibliografice);
    • prezentarea de metode de interventie psihologica si de consiliere considerate a avea eficienta bine determinata sau metode si tehnici originale, 5 pagini (inclusiv tabelele, graficele si referintele bibliografice) ;
  9. Se accepta maxim 1 lucrare cu autor principal sau unic.
  10. Lucrarile acceptate vor fi publicate in volum ce va avea cod ISBN.

Evaluare editia 2010

Urmare a ecourilor deosebite ale primei Conferinte Nationale a psihologilor scolari, initiate de Centrul Judetean de Resurse si de Asistenta Educationala, organizata la Constanta in 5-6 iunie 2009 (parteneri ISJ, Facultatea de psihologie a Universitatii Ovidius, Consiliul Judetean Constanta), in perioada 4-5 iunie 2010 a avut loc a doua editie a acestei manifestari stiintifice.

Creditata de Colegiul Psihologilor din Romania, conferinta a fost prima de acest fel la nivel national, initiata de o institutie publica tip CJRAE.

Asigurarea continuitatii acestui proiect va contribui la cresterea prestigiului activitatii psihologilor scolari si a tuturor specialistilor ce pot contribui la stimularea cercetarii stiintifice aplicative in domeniul consilierii scolare.

Scurta evaluare a editiei precedente:
  • Numar de participanti (audienti, sustinatori de lucrari stiintifice, de workshopuri, invitati, membri ai comitetului stiintific) - 196 persoane din 22 judete si trei tari.
  • Numar de lucrari stiitifice prezentate: 63
  • Numar de workshopuri interactive sustinute: 6
  • Numar de credite stiintifice acordate actiunilor conferintei de catre Colegiul Psihologilor din Romania - 35
  • Produse ale conferintei: afise, bannere, site-ul dedicat evenimentului (www.e-psihologie.ro/educonf ), mape, diplome, ecusoane, volum cu ISBN
  • Activitati socio-culturale: vizitarea statiunii Mamaia, cina festiva la restaurantul hotelului ,,Doina" din Mamaia

 
 
 

Prezentare lucrari


Vineri, 25 martie, 10.00-11.30

  1. CONSILIEREA PSIHOLOGICA A ELEVULUI SI A GRUPULUI DE ELEVI
    1. CONSILIEREA IN SITUATII DE CRIZA-DIMINUAREA ANXIETATII, Jenica Batiste, Prof. psiholog, Scoala cu clasele I-VIII, Nr.12 Tulcea
    2. SCOALA, O DESTINATIE IN SINE SAU O CALE SPRE IMPLINIREA UNUI DESTIN?-Studiu de caz- Marieta Caescu, Profesor psiholog, CJRAE/CJAP Constanta
    3. SCREENING-UL TULBURARILOR DE ANXIETATE IN ADOLESCENTA, Virginia Camaras , prof. psiholog, Colegiul Tehnic de Marina "A.I. Cuza", Constanta si Eugenia Dobromir, prof. psiholog, Grup Scolar Cogealac, jud. Constanta
    4. INVITATIE LA SANATATE-PROIECT, Mirela Capatina - profesor psiholog CJAP Constanta
    5. STUDIEREA CONVINGERILOR DESPRE SANATATE SI BOALA ALE ADOLESCENTILOR, Larisa Coraberu, psiholog, Liceul Teoretic Univers LIONS, Chisinau, Republica Moldova
    6. DROGURILE LICITE SI ILICITE IN RANDUL ADOLESCENTILOR, Emanuela Groza - psiholog, Constanta
    7. MOTIVATIA PRACTICARII SPORTULUI DE PERFORMANTA LA ELEVI, Laura Daniela Gunesch, profesor psiholog, CJRAE Constanta
    8. FORMAREA COMPORTAMENTULUI ASERTIV LA ADOLESCENTII CONTEMPORANI, Ina Moraru, drd., lector superior, Universitatea Libera Internationala din Moldova, Chisinau
    9. ANXIETATEA SOCIALA SI PERCEPTIA SOCIALA A CONSUMULUI DE ALCOOL IN RANDUL TINERILOR, Mihaela Neagu, prof. psiholog, Grup Scolar Industrial Energetic, Cernavoda
    10. INTERVENTIE SI CONSILIERE IN ABSENTEISMUL SCOLAR, Ligia Penciu, prof. consilier, Liceul Teoretic "Eugen Lovinescu", Bucuresti
    11. DEZVOLTAREA STIMEI DE SINE LA ADOLESCENTI, Gheorghe Raftu, Psiholog, Universitatea ,,Ovidius"Constanta
    12. STRATEGII DE LUCRU CU COPIII ABUZATI, Svetlana Rusu, master In psihologie, psiholog L.T "V.Vasilache" , Chisinau, Republica Moldova
    13. PARTICULARITATILE RELATIILOR INTERPERSONALE IN CLASA DE ELEVI LA PREADOLESCENTII CU STATUT LIDER SI CU STATUT RESPINS, Diana Stefanet, psiholog drd. UPS "Ion Creanga", DGETS, Chisinau, Republica Moldova
    14. MASURAREA COMPORTAMENTULUI ADAPTATIV SI INTERVENTIILE IN PSIHOLOGIA SCOLARA, Mariana - Laura Stoica, prof. psiholog, CJRAE Constanta
  2. PREOCUPARI ALE CADRELOR DIDACTICE PRIVIND ACTIVITATILE DE CONSILIERE SCOLARA SI EDUCATIONALA
    1. PROIECT DE MODUL EXPERIENTIAL CENTRAT PE DEZVOLTAREA ABILITATILOR DE GESTIONARE A AGRESIVITATII LA ADOLESCENTI, Adriana Bajan - Master In Psihologie, Profesor pentru Invatamant primar, Scoala 280 "Mihail Sebastian", Bucuresti
    2. MODURI NECONVENTIONALE DE A DESFASURA O ORA DE CONSILIERE, Gabriela Constantin, Prof. Scoala cu clasele I - VIII "Constantin Brancoveanu", Constanta
    3. MODALITATI DE PREVENIRE, REMEDIERE SI INLATURARE A DIFICULTATILOR DE ADAPTARE LA PROCESUL INSTRUCTIV-EDUCATIV, Ecaterina Tarna, lector superior, Universitatea de Stat din Tiraspol

    Vineri, 25 martie, 15.00-16.30

  3. CONSILIEREA PSIHOLOGICA A PERSOANELOR CU NEVOI SPECIALE
    1. INTERRELATIILE DINTRE ADOLESCENTII CU DEFICIENTA MINTALA COMPARATIV CU ADOLESCENTII NORMALI, Ileana Carutasu, prof.psihopedagog, Grup Scolar Industrial "Dacia" Bucuresti
    2. ASPECTE PRIVIND CONSILIEREA PSIHOLOGICA LA ADOLESCENTII DOTATI, Virginia Fiser, master In stiinte sociale, psiholog Liceul Academiei de Stiinte a Moldovei, Chisinau
    3. POVESTI RATIONALE SI ADHD, Fotinica Gliga, master, prof. psihopedagog, Scoala Speciala Sf.Nicolae, Bucuresti
    4. ABORDAREA FENOMENOLGICA SI PSIHOSOCIALA A ELEVILOR CU TULBURARI PSIHICE, Ioan Gotca - psiholog clinician terapeut - Centrul de Sanatate Mintala Iasi si Adriana Diaconu - psiholog clinician formator PsihoCenter - Roman
    5. CREATIVITATEA CA LATURA TRANSFORMATIV CONSTRUCTIVA A PERSONALITATII IN FORMAREA SI DEZVOLTREA COPIILOR CU ADHD, Ionela Hainagiu si Isabela Ciulei, profesori de sprijin/itineranti, CJRAE Constanta
    6. SCOALA DE SPITAL. ACTIVIT?TI DE SUPORT PSIHOLOGIC SI EDUCATIV PENTRU COPII SPITALIZATI, Ana Maria Ib?nescu, Prof. psihoped, Scoala "Petru Poni" si Scoala de Spital "Sf. Maria" Iasi
    7. INTEGRAREA IN COMUNITATE A GRUPURILOR DEZAVANTAJATE, Marieta Micu, prof. psiholog, CJRAE Constanta si Camelia Sima, Prof. Inv. primar, Grup Scolar Cobadin, Constanta
    8. INTEGRAREA COPIILOR CU CES, Madalina Valeria Nodis, Prof. Itinerant, Sc. Gen. "Sf. Ilie" Toplita
    9. STUDIU DE CAZ - AUTISM INFANTIL, Mariana Popescu, prof. Asociatia Copiilor si Adultilor cu Autism Teleorman
    10. ASPECTE PSIHO-MEDICALE ALE CONSILIERII ADOLESCENTILOR INFECTATI CU HIV, Iulian Tenica - medic rezident, Spitalul Clinic Judetean de Urgenta - Brasov
    11. PROFILUL PSIHOLOGIC AL PROFESORULUI CARE LUCREAZA CU ELEVI CU CERINTE EDUCATIVE SPECIALE, Ecaterina Totolan, Prof. logoped drd., CJRAE Constanta
    12. UNELE DIFICULTATI ALE CONSILIERII SI ORIENTARII CATRE SERVICII EDUCATIV- COMPENSATOR - TERAPEUTICE A PERSOANELOR CU CERINTE EDUCATIVE SPECIALE, Damian Totolan, asist.univ.dr., Universitatea "Ovidius" Constanta, FPSE
  4. CONSILIEREA PSIHOLOGICA A FAMILIEI
    1. IMPLICAREA PARINTILOR IN EDUCATIE. OPINII., Geta Apostu, profesor psiholog - Liceul Teoretic "Emil Racovita" Techirghiol
    2. CARACTERISTICILE VIETII DE FAMILIE, Liliana Bejan - psiholog scolar - Iasi, Anisoara Contas si Petronela Tescanu - profesori - Grupul Scolar Dimitrie Sturza - Popesti, Iasi
    3. ABANDONUL TEMPORAR SI REDUCEREA RISCULUI DE APARITIE A COMPORTAMENTULUI DEVIANT/DELINCVENT LA COPIII CU PARINTII PLECATI LA MUNCA IN STRAINATATE, Doinita Bentu, psiholog drd. al F.P.S.E - Universitatea Bucuresti
    4. MECANISME COMPENSATORII IMPLICATE IN GESTIONAREA CONFLICTELOR POSTNATALE, Rodica Enache, Lect.univ.dr. la Universitatea " Ovidius " Constanta, FPSE
    5. FACTORI SI METODE ALE EDUCATIEI POPULARE, Lina Lutenco, doctoranda, Universitatea de Stat din Tiraspol
    6. COMPLEMENTARITATEA FAMILIE - SCOALA IN PREVENIREA COMPORTAMENTELOR DELINCVENTE, Mircea Adrian Marica, Lect. univ. dr. la FPSE, Universitatea "Ovidius" Constanta
    7. ASPECTE ALE DINAMICII INTERACTIONALE IN CUPLU, Marinela Mutuliga, psiholog, prof, Scoala "Remus Opreanu" Constanta si Rodica Enache, Lect. univ.dr.Universitatea "Ovidius", FPSE
    8. METODE DE EDUCATIE A MORALEI, Liliana Tamilin, doctoranda, Universitatea de Stat din Tiraspol

    Sambata, 26 martie, 09.00 - 10.30

  5. CONSILIEREA PSIHOLOGICA A CADRELOR DIDACTICE SI A CONSILIERILOR
    1. ETICA SI TEHNICILE INTERPRETARII ABUZULUI, Robert Bercu - psiholog clinician - Centrul ATEST Iasi si Aurelia Bran - psiholog clinician principal - Spitalul Cuza-Voda Iasi
    2. DESTINUL EDUCATIEI SI ARGUMENTAREA IN CONSILIEREA SCOLARA, G.G.Constandache, Conf.Dr., Universitatea Politehnica Bucuresti, DPPD
    3. INFLUENTE ALE COMUNICARII PROFESOR-ELEV IN STIMULAREA PERFORMANTEI, Valentina Durac, profesor psiholog, Colegiul National "Kemal Atatürk", Medgidia, Constanta
    4. PARADIGMA VULNERABILITATII LA VARSTA ADOLESCENTEI, Viorel Gherghina - Masterand psihologie/Spital Clinic Judetean de Urgenta Constanta, Mariana Gherghina - Masterand psihologie/ Scoala cu clasele I-VIII ,,I.C.Bratianu" Constanta si Balusescu Mari - Larisa - Psiholog/ D.S.P Constanta
    5. CADRUL DIDACTIC-MODEL IN DEZVOLTAREA COMPETENTELOR COMUNICATIVE LA DISCIPOLI, Svetlana Gorea, psiholog, doctorand Universitatea Chisinau
    6. COMPETENTE PSIHOPEDAGOGICE ALE PROFESORULUI, Ira Grosu, psiholog scolar, magistru In psihologie, LT "Gaudeamus", Chisinau
    7. COMPETENTE SI ABILITATI COMUNICATIONALE IN EDUCATIE, Marin (Hagiu) Anca Simona, psiho-sociolog; masterand, Cabinet individual de psihologie, Bucuresti
    8. IMPORTANTA AUTOCUNOASTERII PENTRU CONSILIERUL PSIHOPEDAGOG, Valeria Pascaru-Goncear, Lector Drd. Universitatea de Stat din Moldova, FPSE, Chisinau
    9. DESPRE RITURI SI RITUALURI IN ORGANIZATIA-SCOALA SAU PSIHOLOGUL SCOLAR CA PARTENER IN MANAGEMENTUL CULTURII ORGANIZATIONALE, Laura Simion, Prof. psiholog, CJRAE Constanta si Cristian Petre, Asist. Univ. Dr., Universitatea Ovidius Constanta
    10. REZISTENTA LA SCHIMBARE IN ORGANIZATIA EDUCATIONALA, Doina Popescu, Prof. psih. CJRAE-Grupul Scolar "George Emil Palade", Constanta
    11. CONSTIINTA SOCIALA A TINERETULUI STUDIOS, REPERE DE REFLECTIE ADRESATE CADRELOR DIDACTICE DIN INVATAMANTUL PREUNIVERSITAR PENTRU PREGATIREA VIITORILOR STUDENTI, Nicolae Silistraru, hab. prof.univ.dr.Universitatea de Stat din Tiraspol
    12. EDUCATIA - UNITATE IN DIVERSITATE, Ionut Vladescu, Lector Univ.Drd., FPSE, Universitatea Petre Andrei din Iasi
  6. CONSILIEREA VOCATIONALA
    1. METODE SI TEHNICI DE CONSILIERE VOCATIONALA Daniela - Petronela Babei, psiholog scolar , Colegiul Tehnic " Gheorghe Asachi " Botosani
    2. CONSILIEREA CARIEREI LA ADOLESCENTI - SARCINA TUTUROR, Tatiana Barbaros - drd., psiholog principal, CJRAE-CJAP Constanta
    3. CONSILIEREA SCOLARA/VOCATIONALA A ELEVILOR CU PROBLEME DE SANATATE, Emilia Culica , master anul II, Psihologie clinica, Universitatea "Andrei Saguna", Constanta
    4. VOCATIE / ORIENTARE PROFESIONALA - CAUZALITATE SAU COMPLEMENTARITATE? Viorel Gherghina, Masterand psihologie/S.C.J.U Constanta, Mariana Gherghina, Masterand psihologie/ Scoala cu clasele I-VIII ,,I.C.Bratianu" Constanta si Mari-Larisa Balusescu,Psiholog/ D.S.P Constanta
    5. PROGRAM DE ORIENTARE SCOLARA SI PROFESIONALA O ZI PENTRU CARIERA MEA, Lilia Golovei, Master In Stiinte Sociale, psiholog, Gimnaziul Nr. 17, Chisinau, Irina Chilari, profesor, Liceul Teoretic "Alexei Mateevici", Chisinau
    6. PROGRAMUL GCDF GLOBAL CAREER DEVELOPMENT FACILITATOR-CONSULTANT IN CARIERA GCDF, Alexandra Gorea, Psiholog, Trainer GCDF, A.S.C.U si Cristina Nedelcu, Manager Program, NBCC Romania
    7. CONSILIEREA SI ORIENTAREA EDUCATIONALA A TINERILOR DIN SISTEMUL PREUNIVERSITAR: LICEUL TEOLOGIC DUMITRU STANILOAIE, Cristi-Daniel Neagoe, Masterand Psihologie clinica, Universitatea "Andrei Saguna" - Constanta
 

Program

Vineri, 25 martie 2011

Interval orar Actiuni
08.00-19.00 Inregistrare participanti
09.00-09.45 Deschiderea lucrarilor conferintei; Cuvantul invitatilor
09.45-10.00 Pauza de cafea
10.00-11.00 Prezentare lucrari sectiunea
Consilierea psihologica a elevului si a grupului de elevi
Prezentare lucrari sectiunea:
Consilierea psihologica a familiei
11.00-14.00 Workshop 1:
Psiholog – orthopedagog, Prof. Em. Ecole Supérieure de Gand, Belgia, Bert Biliet
Tema: Consilierea psihopedagogica a elevilor in invatamantul flamand
Workshop 2:
Prof.univ.dr. Nicolae Mitrofan, Universitatea Bucuresti si
Psih.drd. Doinita Bentu
Tema: Interventii terapeutice asupra disfunctiilor comportamental-adaptative la copiii separati de parinti
Workshop 3:
Psih.clinician principal Ioan Gotca
Tema: Consilierea adolescentilor cu tulburari de comportament
14.00-15.00 Masa de pranz
15.00-15.45 Prezentare lucrari sectiunea:
Consilierea psihologica a cadrelor didactice
Prezentare lucrari sectiunea :
Consilierea vocationala
15.45-16.00 Pauza de cafea
16.00-19.00 Workshop 4:
Prof. univ. dr. Marcel Crahay, Universitatea din Geneva si Liege
Tema: Psihologia invatarii scolare – o perspectiva multidimensionala asupra invatarii scolare
Workshop 5:
Psihoterapeut formator Elena Ceuca
Tema: Relatia de incredere psiholog-client
Workshop 6:
Psihoterapeut formator Ramona Covrig si Psihoterapeut formator Anda Pacurar
Tema: Principiile de crestere a copiilor din perspectiva scolii adleriene. Indrumare si parenting
21.00 Cina festiva la restaurantul "Megalos" din Constanta

Sambata, 26 martie 2011

Interval orar Actiuni
09.00-15.00 Program secretariat conferinta
09.00-10.15 Prezentare lucrari sectiunea:
Preocupari ale cadrelor didactice privind activitatile de consiliere scolara si educationala
Prezentare lucrari sectiunea:
Consilierea psihologica a persoanelor cu nevoi speciale
10.15-10.30 Pauza de cafea
10.30-13.30 Workshop 6:
Psih. clinician principal Domnica Petrovai
Tema: Controlul ingrijorarilor: interventii cognitiv-comportamentale in anxietatea generalizata
Workshop 7:
Psih. principal drd. Tatiana Barbaros si psih. specialist Mihaela Cismilian
Activitatile de grup la copii
13.30-15.00 Inchiderea lucrarilor; oferirea diplomelor de participare
 
 
Teme workshopuri:
 
WORKSHOP SUSTINATOR TITLU-Scurta prezentare DURATA
W1,
 
Vineri, ,
25 mart. ,
11.00-14.00
Psiholog - orthopedagog,
Prof. Em. Ecole Supérieure de Gand, Belgia ,
Bert Biliet
Consilierea psihopedagogica a elevilor in invatamantul flamand
Atelierul propune o scurta incursiune in istoricul preocuparilor de asistenta psihopedagogica a elevilor din Belgia, urmata de reliefarea cadrului juridic, a valorilor si principiilor de baza, a domeniilor de interventie.
Partea a II a este rezervata aspectelor practice ale muncii de consilier scolar si va fi un schimb de experienta intre sistemul de invatamant belgian si cel romanesc.
-se asigura translator-
3 h
W2,
 
Vineri, ,
25 mart. ,
11.00-14.00
Prof.univ.dr.
Nicolae Mitrofan
si
Psih.drd. Doinita Bentu
Interventii terapeutice asupra disfunctiilor comportamental-adaptative la copiii separati de parinti
Separarea copiilor de unul sau de ambii parinti pe o perioada variabila de timp genereaza trairea sentimentului de abandon, cu repercusiuni asupra dezvoltarii fizice si psihice a copiilor. In functie de durata absentei, se pot inregistra o serie de probleme legate de asigurarea nevoilor specifice ale copilului, precum si riscul aparitiei unor deficite intelectuale si/sau a unor tulburari emotionale si comportamentale.
Partea aplicativa:
Prezentari de caz care vor fi analizate cu participantii la workshop, acestia beneficiind de lucrul cu instrumente pentru o corecta diagnosticare a disfunctiilor comportamental-adaptative.
3 h
W3,
 
Vineri, ,
25 mart. ,
11.00-14.00
Psih.clinician principal
Ioan Gotca
Consilierea adolescentilor cu tulburari de comportament Atelierul propune urmatoarele directii:
  • Cadru conceptual
  • Obiectivele consilierii
  • Sfera tulburarilor de comportament
  • Criterii de definire
  • Cauze ale tuburarilor de comportament
  • Strategii de interventie
  • Cauzele comportamentului perturbator si delincvent
  • Modalitati de interventie
  • Aplicatii, jocuri de rol
3 h
W4,
 
Vineri, ,
25 mart. ,
16.00-19.00
Prof. univ. dr.
Marcel Crahay,
Universitatea din Geneva si Universitatea din Liege
Psihologia invatarii scolare - o perspectiva multidimensionala asupra invatarii scolare"
Obiective vizate:
-familiarizarea participantilor la workshop cu rezultatele celor mai recente cercetari realizate in domeniul psihologiei invatarii de tip scolar;
-conturarea de noi criterii pentru analiza si evaluarea procesului de invatare in scoala; -revizuirea cadrului de referinta pentru elaborarea strategiilor de predare-invatare.
Cuvinte cheie:
auto-organizare cognitiva, memorie de lucru, invatare implicita si invatare explicita, sprijin, credinte epistemice si motivationale.
-se asigura translator-
3 h
W5,
 
Vineri, ,
25 mart. ,
16.00-19.00
Psihoterapeut formator
Elena Ceuca
Relatia de incredere psiholog-client
In relatia cu clientul, increderea este o conditie de baza pentru atingerea obiectivului profesional al psihologului, oricare ar fi tipul de serviciu pe care acesta il furnizeaza. Din aceasta perspectiva, vom creea un spatiu de reflectare pentru practicieni si pentru viitori practicieni, cu scopul de a descoperi si redescoperi acele abilitati pe care psihologul si le poate dezvolta , in vederea realizarii relatiei de incredere in interactiunile sale cu clientii. Se vor aborda subiecte si concepte precum ascultarea activa, joiningul, imputernicirea ( empowerment) s.a.. Work- shop-ul va contine exercitii aplicative, va furniza idei si sugestii cu larga aplicabilitate practica.
3 h
W6,
 
Vineri, ,
25 mart. ,
16.00-19.00
Psihoterapeut formator
Ramona Covrigbr> si
Psihoterapeut formator
Anda Pacurar
Principiile de crestere a copiilor din perspectiva scolii adleriene. Indrumare si parenting"
Cursul se adreseaza psihologilor, parintilor, educatorilor, profesorilor, consilierilor scolari si tuturor celor ce isi doresc sa isi imbunatateasca relatia cu copiii. Obiectivul cursului este intelegerea copilului, discutarea si exersarea principiilor de crestere a copiilor ( 34 principii), depistarea greselilor in modul de abordare a copiilor si modalitati de recunoastere a scopului caracteristic al comportamentului problamatic la copii. Cursul este o invitatie pentru a invata cum sa crestem copii cooperanti, responsabili si autodisciplinati fara a utiliza stilul de educatie autocratica.
In partea a II a se va sustine si prezentare de carte:
"Psihologia infidelitatii. Manual de supravietuire", autor Ramona Covrig si "Provocarile casatoriei" , autor Rudolf Dreikurs, traducere Ramona Covrig, lucrari nou aparute la Editura IPPA .
3 h
W7,
 
Sambata, ,
26 mart. ,
10.30-13.30
Psih. clinician principal
Domnica Petrovai
Controlul ingrijorarilor: interventii cognitiv-comportamentale in anxietatea generalizata
Tematica:
1. Modelele validate stiintific ale anxietatii generalizate.
2. Aplicatii ale modelului metacognitiv al anxietatii generalizate in practica clinica.
3. Evaluarea si conceptualizarea anxietatii generalizate.
4. Interventii cognitiv-comportamentale in anxietate generalizata.
3 h
W8,
 
Sambata, ,
26 mart. ,
10.30-13.30
Psih. principal drd.
Tatiana Barbaros
si
psih. specialist
Mihaela Cismilian
Activitatile de grup la copii
Cand lucram cu copiii, uneori ne este greu sa ne adaptam metodele la specificul varstei lor. Work-shopul isi propune sa abordeze aspecte legate de activitatile cu copiii atat in cadrul cabinetului, cat si in cadrul activitatilor extrascolare (tabere, excursii).
Care sunt tehnicile utilizate, dinamica grupului" respectarea particularitatilor individuale si de varsta ale fiecarui participant, feed-back-ul pe care il oferim parintilor - sunt cateva dintre temele pe care le vom aborda impreuna.
Continutul informational va fi insotit si de demonstratii practice a diverselor tehnici.
Rezultat propus: familiarizarea cu metode si tehnici practice pe care le puteti utiliza in cadrul activitatilor cu copiii.
3 h
 
Va rugam sa alegeti cate un workshop din fiecare transa orara si sa ni le comunicati prin e-mail.  
 

Cazare

Oferta de cazare:

Hotel Megalos (http://www.megalos.ro/), 3 stele, vis-a-vis de Universitatea Ovidius, 60 lei/persoana/zi, in camera dubla, cu mic dejun inclus, atat pentru participanti cat si pentru insotitori. Pentru cazarea in camera dubla, in regim single, pretul este de 100 lei/persoana/zi, cu mic dejun inclus.

Taxa pentru cazare va fi platita in contul Hotelului Megalos: SC Melo Com Srl .
CUI : RO15493918
cont : RO10 BPOS 1400 2765 458 ROL01
banca : Banc Post Constanta
Daca veniti cu insotitor, veti scrie de exemplu la detalii: "cazare conferinta, 2 persoane, zilele 24,25 si 26 martie 2010 (sau ziua/zilele pe care le solicitati)".

Atat chitanta de plata a taxei de conferinta cat si cea privind cazarea vor fi trimise in adresa conferintapsiedu@yahoo.com, pentru validarea inscrierii si rezervarea cazarii in conditiile amintite. Nu garantam aceleasi tarife hoteliere daca va inscrieti dupa 1 martie 2011.